جنگ بیرحمانه میان برادران قاچاقچی
نویسنده فرامرز دادرس، پژوهشگر و کارشناس اطلاعاتی نویسنده فرامرز دادرس، پژوهشگر و کارشناس اطلاعاتی

 

گزارشی به زبان فرانسه از سایت خبری اسرائیل فلاش/

 

برادران قاچاقچی، لقب تازه ای برای پاسداران انقلاب اسلامی و وابستگان آنان، که در ژوئیه 2011، از سوی محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران اعلام شد.مرگ مشکوک احمد رضائی، پسر محسن رضائی فرمانده پیشین سپاه پاسداران در تاریخ 12 نوامبر گذشته در اتاق شماره هجده، طبقه بیست و سوم ، هتل گلوریا در دوبی، از یک جنگ خشن میان  قاچاقچیان سیگار در ایران پرده برداشت.

یک تجارت بزرگ هفت میلیارد دلاری در سال، ایرانیان هر سال بیش از سه میلیارد پاکت سیگار دود می کنند، نیم در صد مصرف جهانی برای یک جمعیت هفتاد و پنج میلیونی، هشتاد درصد این در آمد میان چهار غول دخانیات در جهان تقسیم می شود؛ وینستون، مارلبورو، کنت و شرکت  (KT&G ) کره جنوبی.

تولید و واردات مارک های سیگار وینستون و کنت در ایران دارای مجوز است، واردات سیگار از کره جنوبی نیز با مجوز آزاد است ولی سیگار مارلبور،وابسته به گروه فیلیپ موریس، هنوز به گونه رسمی در این بازار جایی ندارد. فیلیپ موریس، از سوی حکومت ایران در لیست سیاه کمپانی های وابسته به صهیونیسم جای دارد، با همه این ها سیگار مارلبورو، نزدیک به پانزده درصد بازار دخانیات ایران را در دست دارد، چیزی نزدیک به یک میلیارد دلار در سال.

احمد رضائی، سی و پنج ساله، فوت شده ، پسر فرمانده پیشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از ستاد عملیاتش در هتل گلوریای دوبی، بخشی از قاچاق سیگار مارلبورو را به مقصد ایران اداره می کرد، دوبی در جنوب خلیج فارس، نه چندان دور از مرز های آبی ایران ، مسیر همه گونه قاچاق در ایران.

احمد در یک هتل پنج ستاره دوبی، در امارات متحده عربی اقامت داشت، بهای هر اتاق در این هتل دستکم  هرشب، ششصد و بیست و چهار یورو می باشد. یک جوان بدون هیچ تجربه و مدرک تحصیلی، با یک پاسپورت آمریکایی و یک نام خنده دار برای فرزند فرمانده پیشین سپاه پاسداران، دشمن قسم خورده صهیونیسم و اسرائیل، تام جی آندرسون!

احمد به لطف ازدواجش با یک زن آمریکایی اهل کره، به ملیت آمریکایی دست یافته بود. محسن رضائی، پدر احمد (تام جی آندرسون) در سایت اینترنتی خود اعلام کرده است که مرگ پسرش  در دوبی مشکوک می باشد، یکی از نزدیکان فامیل رضائی گفته بود که ماه پیش در یک گفتگوی تلفنی، احمد به او گفته است که احساس می کند در دوبی زیر نظر می باشد. محسن رضائی، پدر احمد همچنین اعلام کرد که پسرش با سازمان های اطلاعاتی رژیم اسلامی برای نفوذ در میان عناصر مخالف رژیم همکاری می کرده است.

احمد در سال 1998، پس از پناهنده شدن به آمریکا، در مصاحبه هایی که با رسانه های خارجی از جمله بخش فارسی صدای آمریکا و رادیو اسرائیل انجام داد، مطالبی علیه حکومت اسلامی عنوان کرده بود.

چند ی بعد، در سال 2005، میلادی، محسن رضائی موفق شد پسرش احمد را با کمک یک ثروتمند بهایی ایرانی به کشور بازگرداند، هژبر یزدانی سال گذشته در کستاریکا در گذشت. محسن رضائی بعد ها گفت که پسرش فریب، اف بی آی و سازمان فضانوردی آمریکا (ناسا) را خورده است!. روز گذشته پیکر احمد در تهران به خاک سپرده شد.

برخی در ایران، مردن احمد را در پیوند با انتقام اسرائیلی ها به خاطر انفجار مرکز یهودیان در آرژانتین می دانند، محسن رضائی پدر احمد و شش تن دیگر از سوی دادگستری آرژانتین تحت تعقیب می باشند.

بیش از یک سال است که وزارت امور خارجه ایران در حال بررسی پرونده شرکت فیلیپ موریس در رابطه با شرکت های وابسته به صهیونیسم می باشد، تاکنون مدرکی دال بر این وابستگی به دست نیامده است. اگر دولت ایران، تولید و واردات سیگار مارلبورو را در ایران مانند دیگر شرکت های سیگار مجاز کند، گروه فیلیپ موریس، پنجاه در صد بازار دخانیات ایران را بخود اختصاص خواهد داد، در نتیجه سه شرکت دیگر فعال در کشور بخش بزرگی از سود خود را از دست خواهند داد. یک جنگ به وکالت از سوی غول های جهانی دخانیات در میان برادران قاچاقچی در ایران آغاز شده است. 

منبع خبر:

http://www.israel-flash.com/2011/11/iran-une-guerre-sans-merci-entre-des-freres-trafiquants/#axzz1eGWM4fLi

 


November 23rd, 2011


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی